Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Vera - 16 mars 2013 22:04

Haha ja, true. Tyra är världens bästa lillasyster! Hon har varit en liten sol hela dagen, gått och skrattat och gett oss soliga leenden all day long. Fyfan, man får ju nästan gåshud när man tänker på hur söt hon är!♥

okej, hon gjorde en sån söt sak idag så jag vet inte om jag får plats med det på ett blogginlägg, det är så långt..nejmen okej jag suktar er. allt jag kan säga att hon är världens bästa syster!♥

Imorgon är det Tussans (en av mina katter, ni visste det om ni har följt min blogg eller bara läst första inlägget.♥) födelsedag! Ska ha ett lååångt hedersinlägg till honom!

Av Vera - 16 mars 2013 21:40

Hej! Är jättetrött, men klockan är typ bara snart kvart över tio..jag är väl trött eftersom jag suttit vid datorn nästan hela dagen förutom när jag tog bussen till Starbucks, hollister & body shop (ica också då, men...) o ja, det är väl den vettigaste förklaringen..♥ Vicky, Emma och jag har webbcamat på ipad hela kvällen typ när vi haft gäster, jag har asgarvat så jag har fått ont i magen, ja Em och Vick är riktigt stygga flickor..omg, det kan misstolkas. Jag menar att de är elaka kärringar, som får mig att asgarva så mycket att jag får ont i magen!♥ Förresten har kvällen varit ganska bra..eller jag menar dagen. Dagen har varit ganska bra. En helt vanlig dag, helt enkelt. :)

Fixade en egen godisskål för mig hehe..fast det blev mycket över. Jag är sån som tar mycket men äter upp halva, oftast.♥

 



Av Vera - 16 mars 2013 18:12

Hej! Vet ni vad? Omg, förstår det knappt själv, haha! Jag har ätit upp helt omedvetet cheesecake- och jordgubbs ben & jerry glassen på ungefär en timme! Snabbt, va? Jag märkte det inte ens!

Dock fick jag (eller..dock och dock..) avbryta min läxläsning till nationella proven för vi ska ha gäster. O ja, nu kommer de snart..liten uppdatering. Kram.♥

Av Vera - 16 mars 2013 15:15

Direkt från Sims! Jag har sett på Sims-bloggar att vissa har haft legacy (simsberättelser m. mycket bilder). Jag vet inte om jag ska göra det...nej, jag orkar inte riktigt..ni får bara se lite simsbilder nu. Ni får nöja er med det.♥

Kram.♥ Kom ihåg, SIMSbilderna är inte mina.♥

Av Vera - 16 mars 2013 14:57

Tänk vad många snälla människor det finns ute på nätet..nåja, det finns hemska det med men oxå snälla. En jättetrevlig tjej som är mycket mycket aktiv på sin blogg hjälpte mig med att göra så att muspekaren blev till ett jättesött minimonster! Jag tror det är ett monster iallafall. Men, alla PLL-fans som vill höra senaste skvallret om Pretty Little Liars-skådespelarna och tvavsnitten, checka in den här bloggen: www.pllforever.bloggplatsen.se

jag lovar, hon kommer banne mig inte svika dig! bloggen är grym och hon är en jättefin tjej. ♥Heder åt ..tjejen!

Plus nu pallar jag inte plugga mer. Det får vara nog, jag ska spela sims istället.

 

Men ändå great news, pappa kom hem med en jättestor ben & jerry - låda! Jag ska öppna cheesecake och jordgubbssmaken nu! Mums, nu får jag sitta och äta glass hela kvällen och plugga ihjäl mig.♥ Göttigötti. Finfin kväll! :)

Sims, here i come!♥

Jordgubbs- och cheesecakes ben & jerry glass, here i come!♥
 
 


Av Vera - 16 mars 2013 13:03

Nu har jag kommit tillbaks från stan! Det gick snabbt, fast bussen stannade inte vid busshållsplatsen jag skulle av vid påväg hem, så jag fick gå hela vägen från nästa busshållsplats. Fast det var inte långt, men ändå..♥ Aja, jag, Emma och Vicky tog bussen till stan och så beställde vi bara espresso snabbt, och sen gick vi till hollister och jag köpte lite grejer! :)

Från Starbucks idag.♥
 

Den här köpte jag!♥

Och så de välkända body-splasherna som luktar parfym och godis!♥
 


Så det var allt jag handlade på hollister idag. Men vi gick även till body shop och åh gud..man ska inte släppa in mig i body shops! jag blir som förtrollad och vill köpa hela butiken! det är liksom som hypnos.♥ farlig hypnos! Men det blev inte mycket eftersom vi hade en tid att passa.
Det är mycket body butter. Jag har inte torr hud men jag smörjer alltid in mig varje dag med hudrengörande krämer för att inte få det.♥ Det är kokosnöt, jordgubb, en naturell, mango och karite-doft.♥
 

Ikväll kommer jag inte blogga så mycket eftersom jag ska helt fokusera på skolan! Jag ska plugga, plugga, plugga till nationella provet vi har på Fredag. Håll tummarna för mig!♥
 
 
 

 

Av Vera - 16 mars 2013 11:54

Min dag har än sålänge gått ut på att gå motvilligt upp ur sängen, ta på mig kläder, äta frukost, borsta tänderna, duscha osvosv ni fattar..det har varit en trög morgon. Öh..om den ens är slut? Haha.♥ Sen så ska jag ta bussen till stan och käka på Starbucks och shoppa med Emma och Vicky. Det blir väl någon kopp kaffe och en kaka och sen vidare till Hollister o där kanske man köper nåt...återkommer tills vidare!♥


Dagens outfit!

Suddig bild i knoow, men jag har ganska bråttom nu så jag bad mamma ta en snabb bild, den blev inte så bra..


Stickad, fräsch och rosa! Perfekt!♥

 


Omg så stressigt jag har! Hinner inte fota jeansen, men det är ganska slitna (det är meningen) hollister. Kram!♥

Av Vera - 16 mars 2013 11:34

dagens skonhetstips Allihopa redo för dagens skönhetstips? Dramatiska trummor, tack! Idag handlar det om...blött hår.♥
 

Borsta inte håret när det är blött – det har ni säkert hört många gånger. Det är jätteviktigt att hantera håret varsamt medan det är blött! Dock är det inte alltid lätt att hålla sig ifrån borsten helt och hållet, det tycker i alla fall jag. Därför tänkte jag berätta hur min hårvårdsrutin ser ut efter jag har tvättar håret.

För det första så är det bra att komma ihåg att om man vill slippa tovor så är det bäst att tvätta håret varsamt, gnugga inte runt schampot i håret onödigt mycket. Dränk sedan längderna och topparna i balsam/inpackning, snåla aldrig! Tänk också på att försiktigt trycka ut vattnet ur håret, snurra det inte och gnugga inte med en handuk – då ökar du bara slitaget. Gör istället en handduksturban och låt handduken dra åt sig det mesta av vattnet under ca 5-10 min. Nästa steg är sedan att använda en hårolja, jag själv älskar Moroccanoil. En olja återfuktar håret samtidigt som håret blir mjukare, lenare (tar bort ”frissighet”) och lättare att reda ut. Ett plus är också att oljan får håret att torka snabbare. Efteråt gör jag min bena med en kam och sedan borstar jag försiktigt igenom längderna med en svinborste. På så sätt fördelas oljan väldigt bra i håret och man reder ut håret snabbt och skonsamt jämfört med att använda en vanlig hårborste och ingen olja. Till sist låter jag håret självtorka, de få gånger jag måste föna håret ser jag alltid till att använda ett bra värmeskydd innan, min favvo är Matrix Gold Heat.
.

Världens bästa hårolja! Moroccanoil Light för typiskt skandinaviskt hår.
Finns att köpa på SkönhetsCompaniet här i Örebro eller t.ex på lyko.se.

 


Hoppas ni kanske tar åt er tipset..? Lycka till! Kram.♥



hejhej, vera är mitt namn♥

Hallåhallå! Du har kommit till Veras blogg om mode, hennes liv, skönhetstips, kompisar..förkortat allt o inget. Hoppas du inte går nu meddetsamma utan ögnar igenom allt om mig. För att veta mer om mig, se första inlägget! Kram.♥

HTLM

Wild Dancing Thanksgivng Turkey

fråga mig vad du vill♥

1 besvarad fråga

rösta i mina omröstningar♥

Vad har du för högsta krav på din pojkvän?♥
 Snäll, trevlig
 Vältränad, muskulös
 Snygg, ren
 Luktar gott, snygg frilla

kalendern♥

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

sök i veras blogg♥

senaste inläggen♥

veras kategorier♥

veras arkiv♥

RSS♥


Ovido - Quiz & Flashcards